Home 5 Uw klacht 5 Nekklachten
Nekklachten

Pijn in uw nek is heel vervelend en kan uitstralen naar uw armen. Dit kan tintelingen of een gevoel van doofheid tot gevolg hebben. Een veelvoorkomende oorzaak van nekklachten is stress. Nekspieren reageren namelijk vaak als eerst op spanning, bijvoorbeeld door (onbewust) de schouders op te trekken of iets te verkrampen. Ook uw houding speelt een grote rol. Fysiotherapie kan u helpen uw pijnklachten op te lossen.

Wat kunt u zelf doen?

Let goed op uw houding: rechtop zitten met een holle onderrug kan de spierspanning in de nek al verminderen. Probeer daarnaast met aandacht de spanning in uw nek en rug te minderen. Trek de kin iets in en maak uw nek lang. Zo staat het hoofd weer goed boven de romp en neemt de spierspanning af.

Bij klachten veroorzaakt door stress, houding of slijtage kan u veel baat hebben bij fysiotherapie. Na het eerste gesprek, waarbij we beoordelen wat de oorzaak van uw klacht is, stellen we een behandelplan op. Dit kan bestaan uit massage om de spanning te verminderen of zich richten op uw houding. Hiervoor zijn specifieke methodes ontwikkeld, zoals het Mulligan concept  en de McKenzie methode. Onze fysiotherapeut Chris en Gerrit zijn gecertificeerd om middels de McKenzie methode te behandelen.

Hulp nodig?

Heeft u een pijnklacht of een vraag waar u op onze site geen antwoord op hebt gevonden, neem dan gerust contact met ons op. Wij geven u binnen 2 werkdagen een reactie.
× Hoe kan ik u helpen?