Home 5 Uw klacht 5 Tenniselleboog
Tenniselleboog

In tegenstelling tot wat de term beweert hoeft de oorzaak van een tenniselleboog niet altijd bij de elleboog te liggen. Wij kijken daarom ook altijd naar de nek. De locatie van de pijn zit in de onderarm vlakbij de elleboog, net voor de aanhechting van de strekspieren aan het bot de bovenarm.

Een tenniselleboog ontstaat bij een herhalende beweging, bijvoorbeeld door veel, zwaar tillen. De pijn kan behoorlijk steken, langdurig aanwezig zijn en ook wanneer u de arm niet beweegt alsnog pijnlijk zijn. Er zijn specifieke testen om vast te stellen dat uw klachten veroorzaakt worden door een tenniselleboog.

Allereerst heeft een tenniselleboog die al langere tijd aanwezig is, veel tijd nodig om te herstellen. Over langere tijd gezien kan een tenniselleboog ook vanzelf over gaan, maar fysiotherapie kan zeker helpen om de pijn te verlichten zodat u bijvoorbeeld toch aan het werk kan blijven. Bij een tenniselleboog kijken we, behalve naar de elleboog, ook vaak naar de nek. Vanuit de nek lopen zenuwen naar de elleboog die mede de oorzaak kunnen zijn voor het ontwikkelen of behouden van een tenniselleboog. Uw fysiotherapeut zal u onderzoeken wat de oorzaak is van uw klacht zodat hij weet welke behandeling hij kan toepassen om uw klachten te verminderen. U kan qua behandeling denken aan bijvoorbeeld manuele therapiemedisch tapen of shockwave therapie.

Hulp nodig?

Heeft u een pijnklacht of een vraag waar u op onze site geen antwoord op hebt gevonden, neem dan gerust contact met ons op. Wij geven u binnen 2 werkdagen een reactie.
× Hoe kan ik u helpen?